Jumaat, 13 Mac 2009

doA buAt kekAsih

Ya Allah

Seandainya telah engkau catatkan

Dia milikku tercipta buatku

Satukanlah hatinya dengan hatiku

Titipkanlah kebahagian antara kami

Agar kebahagian itu abadi

Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi

Seiringkanlah kami melayari hidup ini

Ketepian yang sejahtera dan abadi

Maka jodohkanlah kami

Tetapi Ya Allah

Seandainya telah engkau takdirkan

Dia bukan milikku

Bawalah dia jauh dari pandanganku

Luputkanlah dia jauh dari pandanganku

Dan peliharalah aku daripada kekecewaan

Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengerti

Berikanlah aku kekuatan

Menolak bayangannya jauh ke dada langit

Hilang bersama senja nan merah

Ya Allah yang Tercinta

Pasrahkanlah aku dengan takdirmu

Seseungguhnya apa yang telah engkau takdirkan

Adalah yang terbaik untukku

Sesungguhnya engkau yang Maha Mengetahui

Segala yang terbaik buat hambamu ini

Cukuplah engkau sahaja menjadi pemeliharaanku

Didunia dan diakhirat

Dengarlah rintihan daripada hambamu yang daif ini

Janganlah engkau berikan aku bersendirian

Didunia dan diakhirat

Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran

Maka kurniakanlah aku pasangan yang beriman

Agar aku dan dia bersama-sama dapat membina

Kesejahteraan hidup

Kejalan yang engkau redhai

Dan kurniakanlah keturunan yang soleh dan solehah

Ya Allah

Berikanlah kami kebahagiaan didunia dan diakhirat

Dan peliharalah kami dari azab api neraka

Amin...Amin....Amin....

Ya Rabbal’ Alamin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan